В.О. Сухомлинський писав : « Дитинство – найважливіший період
життя, не підготовка до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, самобутнє,
неповторне життя. І від того, яке було дитинство, хто вів дитину за руку в
дитячі роки, що ввійшло до її розуму і серце з навколишнього світу, - від цього
значною мірою залежить , якою людиною стане сьогоднішній малюк».
У роботі з сучасними батьками більшість традиційних форм педагогічної
просвіти (лекції, доповіді, загальні консультації тощо) є малоефективними.
У сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на начальний
заклад і від того, як організована і реалізована робота з батьками учнів,
значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання дітей. Важливим
завданням є широке залучення батьків, усіх дорослих членів сім’ї до співпраці з
педагогічним колективом, до активної участі в житті школи, класу.
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями,
талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути
здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між
учителем, учнем і батьками.
Як школі й батькам працювати разом розвиваючи партнерство?
Є два суттєві шляхи успішної співпраці:
1. Постійне, чітке, двостороннє спілкування.
2. Різні способи залучення батьків до освітнього процесу.
Пропоную детальніше розібрати шляхи співпраці з батьками. Одним з
найпоширеніших є спілкування, яке в свою чергу може бути:
– формальне й неформальне спілкування;
– спілкування з окремими батьками і з групою батьків.
Формальне та неформальне спілкування відбувається при особистій зустрічі з
батьками, але в наш час комп’ютерних технологій це може відбуватися за
допомогою інших засобів :
– телефонних дзвінків або смс;
– написання листів електронною поштою;
– спілкування у соціальних мережах тощо.
Як класний керівник 2 класу, вважаю ці засоби спілкування дуже зручними і
ефективними. Свою роботу з батьками побудувала таким чином: всі важливі і
термінові події сповіщаю за допомогою смс повідомлень, із життям класу та своїх
дітей під час перебування їх в школі, мають змогу ознайомитись у соціальній
мережі, де я систематично розміщую фото повідомлення. На прикладі своєї
співпраці з батьками, можу сказати, що вони дуже задоволені таким спілкуванням
і завжди є активними учасниками освітнього процесу.
Основну роботу з батьками школа проводить через батьківські об’єднання, які
мають різні назви –батьківські комітети, лекторії, клуби, батьківський всеобуч.
Кожен з них має свій план, положення, напрями діяльності.
Найбільш доцільною формою педагогічного всеобучу батьків вважається
позакласна, за якої педагог відходить від традиційного монологу (лекції,
бесіди), поєднує індивідуальну роботу з групами батьків, педагогічне
спілкування з окремими членами сім’ї, широко залучає психолого-педагогічне
консультування членів сімей з питань навчання і виховання дітей, тестування й
анкетування батьків і дітей, тренінгів, практикумів, рольових ігор тощо,
спрямованих на встановлення в сім’ях міцних морально-етичних зв’язків між
дорослими і дітьми, атмосфери взаєморозуміння, співробітництва, емоційної
співпричетності один до одного.
Комментариев нет:
Отправить комментарий